sobota 29. ledna 2011

Poněkud "zajímavý" Google Hotpot

Nedávno jsem si pohrával se službou Google Hotpot, na kterou se dostanete i přes zajímavější adresu Google Places. Služba se mi zalíbila, přehled hodnocení s ostatními názory na "jednom" místě je fajn. I když samotná služba Hotpot nabízí jen zmiňovaný seznam s kvalitnějším vyhledáváním požadovaných míst a jakýmsi žebříčkem přátel, plní svůj účel celkem dobře.
Nemůžete si vybrat do jaké restaurace zajít? Mrkněte na Hotpot nebo do map a vyberte dle hodnocení uživatelů. Služba je alternativou například pro foursquare, který na rozdíl od Hotpot(u) (hrozné slovo) nabízí spíše zábavu. Při hodnocení přes Hotpot ovšem nemusíte být aktuálně na daném místě, aby Váš záznam k něčemu byl.

Celá služba je propojena s mapami Google, proto výše uvedené uvozovky. "Stejný" seznam svého hodnocení máte totiž i v mapách. I když zde jsem právě narazil na jeden problém. Všiml jsem si, že Google Hotpot počítá hodnocené objekty jinak než mapy Googlu. Při hodnocení jsem byl svědkem, že počet mnou ohodnocených objektů několikrát poklesl. Po bližším pohledu (ještě na začátku hodnocení) jsem problému přišel na kloub. Existují totiž duplicitní záznamy, které mají stejný název i adresu a tyto Google Hotpot sice zobrazí, nechá ohodnotit, ale zanedlouho si jeden z nich vybere a další dle uvážení z hodnocení vymaže - tím sníží počet hodnocení. Problém ale nastává v okamžiku, kdy každý uživatel vlastně hodnotí jiný, i když stejný, záznam. A seznam v Google mapách...? Tam samozřejmě zůstanou veškeré záznamy. Na obrázku níže pak vidíte výsledek a nesoulad počtu hodnocení těchto "propojených" služeb. Všimněte si také žebříčku přátel, který je rovněž divně seřazen.

Narazil jsem ovšem ještě na jeden problém s propojením těchto služeb, a to se samotným hodnocením s připojeným komentářem. Pokud totiž hodnotíte prostřednictvím Hotpot(u), na mapách Googlu v detailech o objektu se zobrazí "duplicitní" záznam, tedy jeden za mne a druhý za anonym - viz obrázek níže. Nebo je to takto normální? Návštěvníkům profilu daného objektu se již vše zobrazí normálně. Pro vysvětlení - zobrazí se jim ten komentář s mou podobiznou.





Další zádrhel jsem pak objevil při pokusu sehnat mobilní aplikaci, pomocí které bych mohl hodnotit přímo z místa - na marketu jsem ji ale nenašel, na webu jsem ji nenašel, nikde nic.... Nechal jsem si ji tedy poslat na mobil ze stránek: google.com/mobile/places. Přišel mi odkaz, který vedl na neexistující stránku. Pak jsem si uvědomil, že jsem někde podobnou aplikaci již viděl. Ano je tam, v mobilu - byla myslím součástí OS v.2.2 a je součásti i nových mobilních Google map pro Android 2.2.

Porovnání podobných služeb nechám na někom jiném, na někom kdo se v ostatních službách více vyzná. Mě se jen líbí možnost hodnocení, které je součástí Google map, jenž jsou čím dál více využívané k hledání objektů. Prostě tato služba zde nemůže chybět. Jen by to chtělo více hodnotících.

P.S.: Stejně mi ale nejsou jasné ty dvě odlišné adresy Hotpot a Places....

Žádné komentáře: