pondělí 19. prosince 2011

Vánoce s Perníčkem aneb Update Desire na Android 2.3

"Do nového roku s novým operačním systémem, vlastně ještě před Vánocemi, ale vzhledem k Perníčku se to hodí.", řekl jsem si a konečně se odhodlal k aktualizaci svého HTC Desire na Android 2.3.3 (Gingerbread).

Tento update se nešířil přes OTA (vzduchem), ale bylo jej nutno stáhnout a přes systém Windows instalovat do mobilního telefonu, který díky nové ROM přišel o všechna osobní data. Update je doporučován pouze zkušeným uživatelům a na vlastní riziko, ale nic těžkého na tom není. Připojit mobil přes USB k PC spustit aplikaci a klikat stále na Next - typická instalace :). Ale...

Pokaždé, i v případě OTA, mám strach, aby se něco nepo.. ..kazilo. Tohoto updatu jsem se ale bál více, přeci jen je to větší zásah, ale docházející místo v telefonu mi nedávalo moc na výběr.
Vše připojeno pomocí HTC Sync, baterie nabita, gesto pro odemykání obrazovky zrušeno - vlastně nebylo nikdy aplikováno :) a do práce.
Mobil byl správně identifikován, vše jsem odsouhlasil a proklikal se až na začátek celého procesu. Příprava do HBOOT menu a hle, Windows si instalují nějaké drivery. Úspěšně. "Co to?" "Jaký Error!?" #Pro správnou funkci sytém vyžaduje restart, restartovat nyní? #Error: Zkontrolujte připojení zařízení USB. "A kurva!" Na mobilu mi jen jezdí Android na skateboardu, paráda. Restartuji a opakuji proces. Chytil se, jedu dál. Už maže data. Kopíruje systém. Nabíhá a najíždí. Přivítal mne čistý telefon s Androidem 2.3.3, jako nový. Uff.
Jsem spokojený. Sice systém zabírá více paměti (kvůli prostředí Sense, z kterého bylo pro úsporu odstraněno několik tapet a aplikací), ale prý se z větší části přesouvají aplikace na kartu SD, čímž je místa při zachování stejného postoje a vybavení telefonu ve výsledku více. Nehledě na to, že je systém rychlejší. Nechápu jen, proč HTC odstranilo statické tapety a živé (animované), které zabírají daleko více paměti a nikdo je kvůli ždímání baterie nepoužívá, nechalo všechny.
Pár aplikací jsem prozatím vynechal nebo nahradil a z původního volného místa 15 MB mám teď 73,5 MB a animované HTC hodiny :).

Podruhé bych už neváhal a kdybych měl dva androidí telefony, pustil bych se i do ROOTu, abych měl někde zálohu. Bez Androida totiž ani ránu, bohužel do práce kvůli optice nesmí :/ a vyloupnout očičko mu nemohu, jelikož jej potřebuji - alespoň na jednom.

Žádné komentáře: