středa 27. října 2010

Já a sociální sítě

Několik lidí se mne ptalo jak využívám sociální sítě a zda je využívám "všechny". Takže aby bylo jasno, nějak to nastíním i zde.

Zmínil bych asi tři, takové hlavní, které se v závislosti s mou osobou propojují. Vlastně asi pořádně jediné tři služby, které jsem nějakým způsobem začlenil do svého života. Jsou to, tříděno dle počtu příspěvků, na prvním místě Facebook, Google Buzz (Hlášky) a Twitter. Toto pořadí nějak neurčují sympatie k těmto sítím, jedná se opravdu o množství informaci na nich vyvěšených, ale o tom níže.

Když narazím na otázku proč sítí používat několik, odpovím, že v každé mám jiné lidi a každá síť je zaměřená určitým směrem, jenž jsem si zvolil. Jsou ale takoví lidé, kteří na všechny sítě cpou to samé, trošku se to ovšem týká i mně. Horší je to možná pro lidi, kteří mne sledují na všech kanálech a možná jsem na nějakých službách o followery takto přišel nebo nezískal.


Takže teď se už ale konečně podíváme, jak jsem si tyto sítě nastavil a jak je vlastně využívám. Pořadí sítí, které teď bude následovat je odvozeno z oblíbenosti.

Twitter
Na Twitter chodím pro aktuální informace, někteří lidé jej mají zaměřený určitým směrem a tudíž se u sledování této osoby vyhnete "spamu". Pokud sledujete správné lidi, je Twitter rychlejší než kdejaký zpravodajský web. Je rychlý, stručný a jasný. Snadno se zde dozvíte zajímavosti a informace z oblasti, která vás zajímá. Podle lidí, kteří vás sledují lze i rychle řešit problémy (nejlépe pokud se týkají vašeho zaměření na účtu, jelikož právě proto tyto followery máte).
Já to nemám jinak. Svůj, vlastně osobní, Twitter účet využívám pro informace a zajímavosti okolo IT a internetu nebo příspěvky, které by takové lidi mohly zajímat.
Na Twitter nic nepřeposílám, jen píšu své tweety.

Google Buzz
Hlášky, jak je tato služba v češtině pojmenována, chodím navštěvovat pravidelně každý den. Je to snad i díky tomu, že je dostupná v e-mailu a pokud si ji nevypnete, "nutí" vás otevřít nové nepřečtené příspěvky, které se každým dnem nekontrolovaně hromadí. Nacházím tam zajímavosti, a tak alespoň denně prolítnu co je nového. Tak trochu tato služba rozšiřuje Google Reader, který je s Buzz vlastně propojen - v závislosti na nastavení uživatelů.
Sám tam posílám obecné osobní příspěvky šířené veřejnému publiku, jelikož tyto se zobrazí i v mém účtu. Moc příspěvků sem nepíšu, ale pokud bych chtěl psaný příspěvek poslat zároveň na Facebook, zadám jen tag #fb (není to funkce Google Buzz).
Do Hlášek nechávám automaticky přeposílat moje nahraná videa (YouTube, fotografie (Picasa, Flickr), příspěvky z tohoto Blogu, Twitteru a Google Readeru. Nastaveno to mám takto i z důvodu, že obsah je na mém Google profilu.

Facebook
Jo, Facebook, já to zkrátím. Dřív bylo hrozně IN být na Facebooku, nyní je IN se z FB odhlásit, zrušit ho nebo se tam dokonce ani nepřipojovat, protože jste borec když odoláte :). Tak to vidí některá dnešní mládež. Já to vzhledem k rozšíření této sítě a jejich možnostech vidím pomalu na nutnost zde být, každý by přeci měl, né?! Jde přeci o propojení, snadnou domluvu. Pak už je jen krok k bezproblémové organizaci, informacím, sdílením všeho možného. Facebook je ze zde zmíněných prakticky jedinou sociální sítí v pravém slova-smyslu.
Poslední dobou si tam ale chodím jen krátit čas hraním Mafie a nemám sílu sledovat veškeré dění na zdi, snad to ani zvládnout nejde. Dále si tam chodím pro nějaké informace, komunikovat s konkrétními skupinami, popřípadě se starat o firemní stránku. Moc tam už ani nepíšu, když už tam něco nepošlu přes Buzz, tak jen proto, že informace je pro určitou skupinu lidí, nebo by neměla být veřejná.
Svůj účet pak dále mám jako skladiště všeho možného, posílám tam vše co vyprodukuji (neberte prosím doslova :)). Facebook je dá se říct takovou mou digitální stopou. Lítá tam Reader, Blog, Twitter, Picasa, Flickr, články z GUG.cz, Buzz (pokud chci) a pokud jen kliknu u videa na YouTube že se mi líbí, objeví se tam také. Určitě jsem na něco zapomněl, je toho moc, je to moje smetiště a odkladiště.


A proč mne tedy sledovat i jinde než na Facebooku, kam stejně přeposílám vše?
Kvůli přehlednosti. Já pro informace chodím na Twitter, pro zajímavosti na Google Buzz a na FB nemám čas, jelikož se to tam převážně hemží hoaxy, hrami, žádostmi, testy a dalšími blbostmi. Ano, FB je takový, jací jsou naši přátelé v této síti, ale nikdo není dokonalý, a tak se jen denně divím kolik mých přátel naletělo na nesmyslnou stránku, jejíž jsou členy jen proto, že na nich bylo napsáno "klikni na líbí se mi a vyhraješ milión" nebo se připojí na stránky s názvem "Účastník Talentmánie zastřelil Mareše - klikni na líbí se mi a uvidíš video". Možná jsem to schválně trochu přehnal, ale to ještě nevystihuje můj údiv, že se do této stránky někdo vůbec přihlásí.

Žádné komentáře: