čtvrtek 7. října 2010

Budoucnost Twitteru?

Dnes jsem konečně obdržel možnost použít novou verzi Twitteru. Věděl jsem co mne čeká, ale i přesto jsem se těšil kdy už tato novinka přijde i na můj účet, stejně jako na jakoukoliv novou věc.


S nástupem nového Twitteru jsem se ale opět vrátil k otázce, jestli se jeho uživatelé někdy dočkají zvýšení počtu znaků v příspěvku. Dosavadní limit je, jak je už všeobecně známo, 140 znaků. Já vím, do jisté míry je v tom právě ta síla Twitteru: rychle, stručně a jasně, nehledě třeba i na přehlednost. Stejně jsem tak malinko doufal o navýšení alespoň na 200 znaků i víc, jako bonus. Nemám rád limity. Vždyť by šlo třeba příspěvky rozklikávat pro pokračování, když už někoho zaujmou....
Všiml jsem si, že mnoho lidí začalo právě místo Twitteru a jeho limitům používat posterous. Někteří tam posílají jen obrázky a jiné soubory, na které z Twitteru následně odkazují, jiní přešli úplně.

Samozřejmě pokud by čistě teoreticky na Twitteru zrušili limit jedné zprávy, nedalo by se už mluvit o mikroblogu a už vlastně ani ne o Twitteru. Twitter by přestal být sám sebou.
Vždyť 140 znaků většinou stačí - na myšlenku, novinku nebo jinou informaci určitě a kdyby náhodou ne, tak je přeci jednoduché pokračovat v dalším tweetu, žádné romány tam přeci stejně psát nebudete, není to blog.

No, je to takové rozporuplné.
Byl by to správný krok zrušit limit 140 znaků? Udržel by se Twitter nadále zajímavým? Rozhodnou se někdy limit navýšit nebo zrušit?


Těm, které jsem nadpisem zbytečně nalákal se omlouvám, ale i v tom je přeci síla úspěchu :).

2 komentáře:

Petr řekl(a)...

s více znaky by to ztratilo jisté kouzlo...
navýšení znaků? mmm když se dají myslím že max uživatelské jméno může mít 20 písmen+tweet 140 tak to vyjde přesně právě na poslání sms o 160 znacích, z tohoto důvodu si myslím že víc znaků nebude:)

Unknown řekl(a)...

Díky :), to vysvětluje kouzelné číslo 140 znaků.

I tak ale převážná většina uživatelů tweetuje z webového rozhraní nebo pomocí mobilního klienta a tam by se znaky řešit nemusely. Vlastně to není na obtíž ani při tweetování pomocí SMS - zpráva prostě bude dané délky - netřeba omezovat službu na webu.

Stejně se ale i já přikláním k názoru že 140 znaků stačí nebo mě zatím převážně stačilo.