středa 23. června 2010

S Androidem na cestách

Už když jsem přemýšlel jaký mobil si vlastně koupím a věděl jsem že to bude Android, vybíral jsem dopředu kterou z navigaci zvolit. Po zakoupení HTC Desire jsem se nakonec podle zkušeností a doporučení rozhodl pro Sygic. Později ale přicházela chvála spíše na CoPilota a já měl cukání zkusit i tuto aplikaci.
Jaké pak byly osobní zkušenosti a co jsem nakonec zvolil, zkusím napsat v tomto článku s bonusem na konci :).


Navigace: Sygic versus CoPilot
Navigací je samozřejmě ještě více, ale tyto jsou tak nějak pro Android nejznámější, nepoužívanější a nejlepší. Jedna ale musí být lepší né?! Při rozhodování je to stále ve všem stejné, a já věděl že stejně to bude i zde. Zkrátka je to tak, že jedna má něco navíc a ta druhá zas něco jiného, zajímavého. Všichni to známe a musíme si tedy zvolit priority a určit zda je lepší kvalita nebo komfort - to je právě dilema mezi CoPilotem a Sygicem.

Jak už jsem zmiňoval výše, první jsem volil Sygic pro jeho velkou chválu a rozšíření. Vše chodí perfektně, vypadá hezky, naviguje dobře a hlavně v čas. Proč bych měl tedy přecházet a hledat jinou aplikaci.... Sygic totiž není úplně vhodně uzpůsoben pro systém Android. Po spuštění nereaguje na hardwarová tlačítka (kromě hlasitosti) a vše se tak musí řešit pomocí dotykového displeje (to by až tak nevadilo). Co je vytýkáno více, je zakrytí stavové lišty Androidu - není tak vidět co vám přišlo za SMS, e-mail, není vidět stav baterie a další. Problémy jsou pak při vyřizování telefonátů a čtení příchozích zpráv v průběhu navigace. Když se dobře z aplikace vyskočí, můžete si dělat co chcete a navigace naviguje dál, přes naposledy spuštěné aplikace se dá opět vrátit do navigace a sledovat vybranou trasu před sebou.

CoPilot má být v tomto lepší. Dobře je začleněn do systému a tak tedy už vidíme stavovou lištu, reaguje na hardwarové klávesy a můžeme jej schovat pro běh na pozadí a věnovat se jiným dočasným úkonům. Údajně také plánuje lepší trasy (toho jsem si ale osobně za dobu používání nevšiml - byly totožné jako u Sygicu). Není zde ale problém dotáhnout potřebné mapy pro jakýkoliv stát, oproti Sygicu se zde tahají přes bezdrátové připojení přímo do telefonu pomocí svého účtu pro CoPilota. CoPilot ovšem zřejmě v mapových podkladech počítá trochu dopředu, a tak vás může navigovat po silnici, která se teprve staví :). Co mne ovšem odradilo od této aplikace nejvíce, je chybová hlasová navigace. Když je před vámi křižovatka a hlas z navigace vám jen 3x oznámí "přímo před vámi..." a nic víc. je to hrubá chyba. Stejně jako když vám hlásí číslo výjezdu z kruhového objezdu a jednou se netrefí nebo si připočítá pár výjezdů navíc. To jste pak dobře zmaten, když podle displeje máte jet 2. výjezdem a hlas navigace vám už po třetí opakuje že máte jet 3. výjezdem. Navíc nezná termíny jako "mírně vlevo" a další.

Pro mne tedy zvítězil Sygic. Už jen proto, že se mohu spolehnout na hlasovou navigaci a plně se tak věnovat řízení a situaci na silnici.


Záznam trasy: myTrack - řešení od Google týmu
Pomocí GPS lze samozřejmě i zaznamenávat prošlou / projetou trasu. Aplikací existuje hned několik. Já jsem si vybral bezplatný myTrack - aplikaci od Google týmu a jsem velmi spokojen (jak jinak). Někdo může mít připomínky, že se nehodí na dlouhé pěší tůry nebo vůbec delší záznamy. Vše je ve velké míře dáno intervalem záznamu, který jde ve většině podobných aplikací libovolně měnit a nejinak je tomu i v této aplikaci. Absolvovanou trasu vidíme hned na displeji s informací o rychlosti, výšce, době pohybu a dokonce i času, po který jsme se nepohybovali a další zajímavé údaje jako jsou maximální stoupání a tak dále. Jedním kliknutím trasu odešlete do map vašeho Google účtu, kam se nahrají i podrobné informace. Pokud soubor GPX s trasou nahrajete na jiný server, který zobrazuje i další podrobnosti a časové grafy, budou tam.

Já jsem si zkusil jeden test záznamu trasy (v průběhu jízdy), když jsem jel autobusem domů. Jak je vidět (viz níže), řidič překročil maximální rychlost mimo obec. V aplikaci dokonce vidím kde to bylo a kdybych soubor nahrál jinam, bude to tam také. Já zvolil Mapy Google, jelikož je to pro mne jednodušší a postačující.
Na Mapách Google pak vidíte absolvovanou trasu po dobu záznamu a po kliknutí na cíl pak vypsané informace o trase s grafem převýšení, které přikládám i zde pod článkem.
Zkoušel jsem pak i v autě sledovat rychlost s rychlostí udávanou díky GPS. Přes menší zpoždění byla stejně přesná jako na tachometru. Přesnost mne překvapila.


Test záznamu trasy - data:
Total Distance: 35,94 km (22,3 mi)
Total Time: 38:05
Moving Time: 33:46
Average Speed: 56,63 km/h (35,2 mi/h)
Average Moving Speed: 63,86 km/h (39,7 mi/h)
Max Speed: 104,40 km/h (64,9 mi/h)
Min Elevation: 256 m (840 ft)
Max Elevation: 416 m (1366 ft)
Elevation Gain: 180 m (589 ft)
Max Grade: 5 %
Min Grade: -13 %
Recorded: čt 4 29 15:28:32 GMT+02:00 2010
Activity type: -

Zobrazit místo Test záznamu trasy. na větší mapě

Žádné komentáře: