sobota 17. dubna 2010

Je ze mě "Androiďák" aneb první zkušenosti s HTC Desire a OS Android

Každý den si hraju a užívám s novým mobilem. Nemusím se nějak zvlášť přesvědčovat, já vím, že jsem udělal dobře. Přesně tohle jsem totiž potřeboval. Vystačím si dokonce i bez internetového balíčku. Doma mám v celém baráku pokrytí s Wi-Fi sítí a před odjezdem do Pardubic stisknu jen jedno tlačítko pro synchronizaci a můžu vyrazit na cestu, na které své e-maily můžu vyřizovat. Na školní síť se dostanu bez problémů - tak jednoduché to není ani v PC. Mobil mi pípne pokud je v dosahu nezabezpečená síť, na kterou se můžu napojit. Skvělé :).

Propojení
Nejvíce se mi na OS Android líbí synchronizace a veškeré propojení s účtem Google. Kontakty jsem nejdříve ze starého mobilu musel dostat do Google Contacts importem souboru a následnou úpravou, ale teď už vím, že nikdy něco podobného už nebudu muset provádět. Po prvním spuštění OS Android jsem jen zadal login na svůj Google účet a bylo hotovo. Kontakty, e-maily, kalendář, ... vše jsem měl v mobilu. Dále telefon podporuje propojení s Twitterem, Facebookem, Flickrem, ... kde se mi po zadání přihlašovacích údajů vše přehledně propojilo s mými přáteli.
Je už jedno jestli událost do kalendáře přidáte z mobilu nebo přes počítač - stejně tak u kontaktů a jiných služeb. Vše je propojeno, takže je jedno kde a s čím zrovna pracujete. A to vše bez nutnosti posílat nějaké synchronizační soubory nebo tahat kabely. Stačí jenom pustit internet (v mém případě Wi-Fi, kterou mám zdarma), a vše se provede samo a nijak vás to neobtěžuje. Přistupujete k jedněm datům, jen z různých míst. Přesně to jsem potřeboval.
Nejlepší ale je, že když si v budoucnu koupím jiný mobil OS Android, stačí pouze zadat přihlašovací údaje k Google účtu a kromě výše zmíněných se z účtu synchronizuje i veškeré nastavení z dřívějšího telefonu a použité aplikace. Takže nikdy už žádný strach o přechod na nový mobil a představa, že vše si tam musím postupně naházet a nastavit znovu. Paráda. Spokojenost.

Stále zkoumám...
Možnosti jsou zde opravdu velké a já každý den zkouším něco nového a objevuji další možnosti a zajímavé aplikace. Zatím nejnovější aplikace v mobilu je u mě vodováha - sice taková blbost, ale hodí se a funguje velmi dobře - dokonce ukazuje stupeň náklonu. Líbí se mi ale aplikace na sledování stavu baterky, jenž kreslí graf využití a máte tak přehled jak se baterka nabíjí a vybíjí. Stejně tak sledování využití baterie kde máte přehled co vám kdy a jak dlouho běželo a co se dá dělat pro zlepšení výdrže baterie. Dále se pak hodí navigace, kompas, to-do list synchronizovaný s Google Tasks, a další a další. Nemá ale cenu zde popisovat aplikace, které jsem si nainstaloval - každý má jiné potřeby a každému vyhovuje něco jiného. Zmíním se ještě o Marketu (nejznámější aplikaci na OS Android) - studnici aplikací, kde jednoduše vyberete a nainstalujete vybranou aplikaci, o kterou se pak market stará a hlídá aktualizace. Škoda jen, že u nás ještě nejde stahovat placené aplikace, i tak je ale aplikací jenž jsou zdarma na Marketu obrovské množství. U placených aplikací funguje Market tak, že pokud si aplikaci stáhnete, zaplatíte a po vyzkoušení chcete vrátit, vrátí vám i peníze.
Mě se líbí, že co mobil normálně neumí nebo třeba nepodporuje, můžete si stáhnou patřičnou aplikaci, která to umí :) - je to prostě Operační Systém. Zatím jsem mobil s OS ještě neměl.

Už jenom Android
Do budoucna už jenom a jedině Android. Skvělý, moderní, rychlý, přívětivé prostředí, snadné ovládání a mohl bych pokračovat dále. Však si můžete přečíst názory všude na internetu.
Pokud se ale rozhodujete zda také zvolit Android, tak musím říci, že hlavní směr tohoto systému je právě na Google služby. Tudíž kdo je nevyužívá, nedosáhne takového komfortu, ale i tak se dá telefon propojit na vámi používané služby - hlavně tedy u mobilů HTC.
Abych ale jen nechválil, vlastně je to zatím jediná vada na kráse, je fakt, že aplikace, které instalujete do mobilu se umisťují pouze do ROM telefonu, nikoliv na kartu. - Tuto problematiku řeší ROOT telefonu, kterým získáte práva superadmina a můžete si dělat cokoliv. Ztrácíte ale záruku - to se ale dá napravit následným UNROOTem :). Zatím jsem problém s místem neměl, ale stejně jako další uživatelé s Androidem čekám na aktualizaci, která oficiálně povolí instalovat na paměťovou SD kartu bez nutnosti ROOTu.
Ještě dodám, že například u offline map a navigací jsou mapové podklady umístěny na paměťové kartě, takže objemná data nijak v telefonu místo nezabírají.

Využíváte Google aplikace a služby? Toužíte po lepším mobilu, který dokáže "zastoupit" váš počítač?
Neváhejte a jděte do Androidu. Já už bych neváhal. Jakýkoliv jiný OS bych si vybral, měl bych ohromné problémy docílit toho, abych měj stejný komfort jako s Androidem.
Pokud aktivně Google nevyužíváte, stane se pro vás Android běžným telefonem s OS jako každý jiný, jen budete mít lepší možnosti a snadnější práci.

Žádné komentáře: