středa 17. února 2010

Snad mám konečně vybráno

Pokud jste mne poslední dobou potkávali nebo alespoň četli mé příspěvky a články, jistě vám neuniklo, že plánuji nákup mobilního telefonu s operačním systémem Google Android. Jen ještě pořádně nevím, který to bude.
Po několika článcích a informacích, které jsem si přečetl ohledně NEXUS ONE, mne tento mobil dá se říci docela zklamal. Nehledě na to, že u nás není (možná zatím) k dispozici. Každý mobil má něco pro i proti a u modelu XPERIA X10 jsem také začal nějaké funkce postrádat.

Dá se vskutku říci, že androidí mobily jsou stejné a liší se jen provedením a hardwarovou výbavou. To je z velké části pravda, a proto se také již od začátku poohlížím tímto směrem. Vyberu si model, který mne zajímá, pak přijde nějaká informace o plánované novince, která má to a tamto, a já to hned požaduji na svém, vybraném telefonu. Abych uvedl příklad, je to třeba otázka displeje, kde bych na svém budoucím mobilu rád "jezdil" prstem po displeji AMOLED oproti LCD (není to ovšem otázka ovládání :), ale důvodů je více) nebo možnost ovládat mobil více prsty, tzv. multi-touch. Další položkou, která je v mobilech od různých značek velmi odlišná, je pořizovaní snímků, tedy objektiv. U HTC bývají snímky průměrné, kdežto v případě X10 patří fotografie k těm lepším. Samozřejmě hledisek, dle kterých si vybírám je moc a moc a nemá cenu zde všechny vypisovat, jelikož mobil, který by měl to co bych si přál zkrátka neexistuje (ale tak je to u všeho a kdo někdy podrobně vybíral elektroniku, ví o čem mluvím).

Nechtěl jsem zde vlastně psát o vybírání, ale o konkrétním mobilu, který mi zatím připadá jako nejlepší volba. Zatím je to novinka, která byla jen představena. Budu tedy očekávat testy, zkušenosti, recenze atd. A o čem je řeč? O novém HTC Desire, který vlastně má to co požaduji. Doufám, že název tohoto modelu bude dobře representovat, mobil dostojí svému jménu a stane se do budoucna i pro mne Touhou.


HTC Desire je vlastně "dovybavený" a "vylepšený" NEXUS ONE (alespoň se to o něm tvrdí) a měl by konkurovat nejen výbavou ale i cenou. Bojím se jen jaké budou fotografie pořízené tímto mobilem, jelikož u HTC jsme měli možnost vidět už ledacos. 

Můj zrak se tedy orientuje zatím jen na HTC Desire a druhým okem pokukuji po dalších novinkách. Hned je to lepší pocit, když už mám (doufejme) vybráno a mohu očekávat jen cenu a nástup na náš trh. Snad mne tento mobil nezklame. 

Žádné komentáře: